Telefonické objednávky pondělí – pátek, 9 – 17 hod. tel. 734 751 677
Vážení zákazníci, 28.4. trvale zavírá pražské knihkupectví Fantasya. Osobní odběry na prodejně už nebude možné vyřídit. Omlouváme se a děkujeme za pochopení.
Válečná lest Recenze
Válečná lest
Vladimír Šlechta

4. února 2009, Zdena Štouračová
Všichni, kdo se nemohou dočkat závěrečného dílu Gordonovy země, mohou svou netrpělivost aspoň trochu utišit četbou sbírky povídek Válečná lest. Není to sice součást trilogie, ale protože příběhů z Pohraničí není nikdy dost, rozhodně se na autora nikdo nebude zlobit, že ji posílá ke čtenářům mimo pořadí a jaksi navíc.

Číst článek dál | Diskuze (19) | Přístupů: 5924
Renegát Recenze
Renegát
Tomáš Bartoš

2. února 2009, Jindra Střelec
John Francis Kovář si „užívá“ plavbu na páchnoucí rybářské lodi, a přestože za ni zaplatil, musí se účastnit i všech prací. Tuto „idylku“ naruší až přílet vojenského vrtulníku, z jehož útrob nečekaně vystoupí Andrea de Villefort. Jeho milovaná komtesa pro něj má vzkaz od GODa a příslib další práce pro jednu z agenturních bází. A vzhledem k tomu, že na vyřízení vzkazu měla takřka celou půlhodinku, stihli toho daleko víc.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4980
Diplomatická imunita Recenze
Diplomatická imunita
Lois McMaster Bujoldová

27. ledna 2009, Zdena Štouračová
Zdálo by se, že po bouřlivém mládí se Miles Vorkosigan konečně usadí v zajištěném postavení císařského auditora a bude se věnovat rodině. Inu, má na to věk, a když už konečně našel ženu, jejíž sympatie k němu jsou stejně intenzivní jako ty jeho k ní, je to vlastně zcela přirozený záměr. A zpočátku se taky zdá, že líbánky Milese s Kateřinou budou jen soukromou rekreací spojenou s návštěvou několika romantických vesmírných destinací.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4463
Agent JFK, Svůj svět si musíme zasloužit Recenze
Agent JFK, Svůj svět si musíme zasloužit
Miroslav Žamboch, Jiří W. Procházka (eds.)

26. ledna 2009, Pavla Lžičařová
John Francis Kovář, agent supertajné organizace Equilibri Ferrarius, se v našich zemích zabydlel víc než dobře. Před třemi roky byl pouhým snem v hlavách Jiřího W. Procházky a Miroslava Žambocha, nyní řada čítá už sedmnáct dílů a každé dva měsíce si získává stále více a více příznivců. Na začátek ledna připravil Triton pro věrné fanoušky JFK i nováčky, kteří s ním ještě neměli tu čest, trošku opožděný vánoční dáreček – sborník povídek téměř všech autorů, kteří se na Johnových dobrodružstvích zatím podíleli.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 10320
Vidím to jinak Recenze
Vidím to jinak
Bruce Sterling

21. ledna 2009, Martin Bedeč
Můžete být znamenitý vypravěč, pověstný svým vybroušeným literárním stylem, zálibou v hrátkách se slovy, precizně prokreslenými charaktery, které dovedně zasadíte do velkolepého příběhu spleteného z několika dějových linií, nebo oplývat bláznivými nápady, a přesto vaše próza zastará, dřív než se nadějete. A to je u science fiction problém. Naštěstí existují spisovatelé, kteří mohou referovat klidně o sponkách do vlasů nebo lesklých zrcadlovkách, neb dokáží odhalit souvislosti a domyslet následky, jaké budou mít na společnost, proto i vize rozličného stáří budou obdivuhodně kopírovat současnost a dovedně předvídat vzdálené zítřky, aniž by postrádaly elementy dobrého spisovatelského řemesla, jak dokládá obsáhlá sbírka povídek Vidím to jinak.

Číst článek dál | Diskuze (132) | Přístupů: 5240
Rubín v kouři Recenze
Rubín v kouři
Philip Pullman

20. ledna 2009, Martin Fajkus
Philip Pullman si uznání i popularitu vydobyl zejména trilogií Jeho temné esence, jejíž první část se dokonce předloni dočkala i filmového zpracování v hollywoodském stylu s Nicole Kidmanovou v jedné z hlavních rolí. Ovšem mnohem dříve, než vůbec začal přemýšlet o příběhu malé Lyry, představil čtenářům jinou, neméně odvážnou dívku – Sally Lockhartovou. Ta se stala hrdinkou hned celé čtveřice knih souhrnně nazvané Záhady Sally Lockhartové, jejíž první část Rubín v kouři vydává v reedici nakladatelství Ar­go.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 7136
Past na medvěda Recenze
Past na medvěda
Petra Neomillnerová

19. ledna 2009, Zdena Štouračová
Tina Salo má ještě pořád problémy s otcem. Konrád Bér, medvědodlak, má najednou problémy s policií. Upíří komunita v Polsku se právě rozhodla znovu zahájit mocenský boj a tím pádem má jako obvykle problémy sama se sebou. Neklid se šíří i mezi kožoměnci všech druhů. Něco se prostě děje v celé Evropě a Tina má podezření, že se jí to týká. A má pravdu. Už třetí kousek ze série o extravagantní dámě, která si zvolila „povolání nevhodné pro ženu“, tedy detektivní práci, se dostává k nadšeným čtenářům.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4918
Dunwichská hrůza Recenze
Dunwichská hrůza
Howard Phillips Lovecraft

16. ledna 2009, Martin Fajkus
Stejně jako je J. R. R. Tolkien pokládán za otce moderní fantasy, je jméno H. P. Lovecrafta neoddělitelně spjato s novodobým pojetím hororového žánru. Tento zvláštní, samotářský podivín totiž dokázal ve svých příbězích s nebývalým mistrovstvím navodit pocity hrůzy a děsu, takže čtenářům při čtení doslova běhal mráz po zádech.

Číst článek dál | Diskuze (189) | Přístupů: 6473
Slepota Recenze
Slepota
Matthew Farrer

15. ledna 2009, Martin Fajkus
Po téměř roční odmlce přichází nakladatelství Polaris konečně s další knihou z krvavě militaristického světa Warhammeru 40 000, který si získal mezi čtenáři téměř stejnou oblibu jako jeho starší bratříček Warhammer fantasy. Potěšení je o to větší, že nejnovějším titulem je už třetí pokračování osudů zkušené vyšetřovatelky a ostřílené důstojnice Adepta arbites Shiry Calpurnie, tedy text slibující něco více než jen neustálé jednotvárné bitvy, potoky krve a boje vedené za Císaře až do posledního muže.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 5126
Sjednocený klan Recenze
Sjednocený klan
Charles Stross

12. ledna 2009, Martin Fajkus
Snad každý si někdy zkusil představit, jaké by to bylo žít v minulosti. Samozřejmě že v naprosté většině případů jako někdo důležitý a mocný, protože jen úplní zoufalci a masochisté by chtěli prožít život coby otroci nebo poddaní, dřít do úmoru na svého pána a neustále se bát o vlastní život…

Číst článek dál | Diskuze (51) | Přístupů: 3966
Božská invaze Recenze
Božská invaze
Philip K. Dick

6. ledna 2009, Martin Bedeč
Krásný stříbrný mercedes, který vozí v kůži vaše pozadí do práce, pěnivý zlatý mok, jímž zapíjíte hořkou porážku reprezentačního fotbalového týmu v záři obrazovky, šťavnatý hotdog, co dostojí svému jménu jen v končinách třetího světa… ba i mazlíček, toužící vyvenčit v nepravou chvíli… všechno je dílem Boha, neboť Bůh je všudypřítomný a všeprostupující. Ovlivňuje všechno a všechny. Přesto je jeho přítomnost sporná, když miliony nevinných trpí, padouši drancují a hrdlořezi vraždí. Existuje tedy vůbec? Vždyť to vypadá, jako by jej ze Země vypudil Satanáš… Anebo je všechno úplně jinak?

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6503
Společenství čarodějů Recenze
Společenství čarodějů
Trudi Canavan

5. ledna 2009, Martin Fajkus
Magie patří k nejvýraznějším znakům, které fantasy odlišují od ostatních žánrů. Kouzla a čáry všelikého druhu se totiž vyskytují v téměř každém příběhu tohoto typu a dodávají mu specifickou atmosféru i jedinečnost. Nejzřetelněji se to projevuje všemi těmi čaroději padlými do temnoty, temnými pány, dark lordy, vražedně krásnými čarodějnicemi a dalšími šampióny zla, kteří s takovým nadšením a vynalézavostí terorizují svou magickou mocí všechny kolem sebe tak dlouho, dokud nějaký hrdina jejich životní cestu poněkud předčasně neukončí.

Číst článek dál | Diskuze (9) | Přístupů: 5342
Ken Wood II, Perly královny Maub Recenze
Ken Wood II, Perly královny Maub
Jiří W. Procházka

29. prosince 2008, Pavla Lžičařová
Planeta Gameb vypadá jako ideální místo k životu. Sjednocené Severní a Jižní polokouli spravedlivě vládne král Ken Wood, v královském městě Kingaaru se má čile k světu budoucí dědic trůnu Ron, drooni svými křídly opět svobodně víří fialové gamebské nebe a vypadá to, že Zlo v podobě vychytralé čarodějnice Xylly, před několika lety na hlavu poražené a bezpečně uzavřené v Chrámu smrti, bude už navždy spát…

Číst článek dál | Diskuze (1) | Přístupů: 5609
Lux Perpetua Recenze
Lux Perpetua
Andrzej Sapkowski

20. prosince 2008, Zdena Štouračová
Třetím dílem se završily osudy Reinmara von Bielau, zvaného Reynevan z Bělavy, kterého autor sledoval od let mladické nerozvážnosti a lehkomyslnosti až do doby mužného zmoudření a smíření se s nevyhnutelným.

Číst článek dál | Diskuze (142) | Přístupů: 7687
Hra na bohy Recenze
Hra na bohy
Damien Broderick

19. prosince 2008, Martin Bedeč
Šedivá nám někdy připadá realita plná shonu, stresu a každodenních patálií, které musíme podstoupit, vytrpět, překonat. Barevná, je-li rozzářená milými úsměvy, cennými úspěchy a vábivými slastmi. Ale všechno kolem může být jen klam, kulisami vyzdobené obří jeviště pro nic netušící jedince žijící v hořkosladkém nevědomí, v jehož zákulisí se odehrává mnohem závažnější drama, napínavá hra příznačně nazvaná Zápas světů…

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6302
Zabíječ lidí Recenze
Zabíječ lidí
Nathan Long

17. prosince 2008, Martin Fajkus
Většina cestovních kanceláří se nám snaží vsugerovat, že cestování je tím nejlepším způsobem trávení volného času a relaxace vůbec. Koneckonců právě při něm člověk poznává nové lidi, navazuje přátelství, seznamuje se s fascinujícími zvyky exotických zemí a nahlíží pod pokličku odlišných kultur. Jsou však země, kde cestování nepatří mezi nejbezpečnější činností a spíše než příjemný oddech navozuje představu vysoce adrenalinového sportu, v němž není nouze o vážná zranění či smrtelné úrazy.

Číst článek dál | Diskuze (3) | Přístupů: 6430
Muž se zlatým torkézem Recenze
Muž se zlatým torkézem
Simon R. Green

16. prosince 2008, Martin Fajkus
Sledujete pozorně „cvrkot“ kolem sebe, a tak máte občas neodbytný pocit, že všechno není ani zdaleka tak jednoduché a průzračné, jak se nám snaží namluvit v televizi, rádiu či novinách? Zdá se vám, že všechny ty šílené teorie o celosvětových spiknutích, tajných organizacích a nadpřirozených bytostech by přece jen mohly mít něco do sebe? – ani netušíte, jak blízko pravdě jste se právě ocitli.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4723
Bivoj válečník Recenze
Bivoj válečník
Juraj Červenák

15. prosince 2008, Pavla Lžičařová
Na slovanskou krajinu se snáší soumrak… Z východu se ženou Zličané vedení potomky avarských kočovníků s cílem podrobit si nejednotné, ale přesto hrdé české kmeny. V jejich stopách zůstávají vypálená hradiště s obětními kůly avarských démonů. Svatyně Děvany lehla popelem, posvátný Libušín se obrátil v prach. Zemi pokryl stín křídel běsa Simurga…

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6460
Jak vypálit Chrome Recenze
Jak vypálit Chrome
William Gibson

11. prosince 2008, Martin Bedeč
Zítřek v představách autorů science fiction nemusí být vymalovaný pouze optimistickými barvami duhy, jak dokládá sbírka znepokojivých povídek Jak vypálit Chrome Kanaďana Williama Gibsona, který na počátku 80. let rozpoznal budoucí potenciál a vliv, jaký časem na naši společnost budou mít počítače – vytvoří virtuální svět, jenž bude koexistovat s reálným, a tím změní naše dosavadní chápání světa. Nezapomněl ovšem na mnoho aspektů a souvislostí, díky nimž čas na jeho prózu i po bezmála třiceti letech nanesl jen lehkou vrstvu patiny. Smělé vize se pod správným úhlem lesknou dál.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6268
Ostrov Duma Key Recenze
Ostrov Duma Key
Stephen King

3. prosince 2008, Martin Bedeč
Existují mnohé způsoby, jak se zbavit vzteku. Můžete nenávidět svět a všechno proklínat, ale tím si neulevíte, bude to jen horší. Můžete mlátit manželku, ale je-li soudná, brzy jí dojde trpělivost a dá vám sbohem. Lepší bude, když si pořídíte panenku, ta vám neuteče, a budete ventilovat vztek na ní, určitě to pomůže. Ale jen dočasně. Co takhle změnit prostředí a věnovat se zálibě, kterou jste měli rádi v dětství? Ano. Zkuste malovat. Vezměte tužku, později pastelky a nakonec barvy. Začněte blokem a propracujte se k plátnu. Třeba zjistíte, že v sobě skrýváte geniálního umělce a vaše malby jsou nejen znepokojivé, ale i… skutečné…

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 8264
Barrayar Recenze
Barrayar
Lois McMaster Bujoldová

2. prosince 2008, Zdena Štouračová
Aral Vokosigan se stal regentem malého císaře Gregora a jako takový musí občas řešit nelehká dilemata. Jedním z prvních, zdánlivě zcela nepodstatným, je: bagatelizovat nerozvážný čin mladíka z vorské rodiny a otevřít tím podle svého názoru vrátka korupci ve vládních strukturách, nebo striktně dodržet zákon – a zničit rodinu někoho, kdo mu byl vzorem a dobrým přítelem.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4311
Zlatý kříž

Recenze
Zlatý kříž
Pavel Renčín

1. prosince 2008, Pavla Lžičařová
Praha má mnoho tváří… V metru lze mezi davy uspěchaných Pražanů občas zahlédnout muže a ženy s meči u pasu, z kanálů stoupá něco, co člověka nutí znepokojeně se ohlédnout přes rameno, socha Bruncvíka na Karlově mostě vypadá zachmuřeněji než obvykle… Poznat skrytou tvář Prahy, o nic méně krásnou, než je ta viditelná, nás zve Pavel Renčín v románu Zlatý kříž, prvním dílu trilogie Městské války.

Číst článek dál | Diskuze (3) | Přístupů: 7053
S čím kdo schází Recenze
S čím kdo schází
Alex Drescher

28. listopadu 2008, Vlastimil Vyplel
Na další dobrodružství královského prokurátora Kloppa Yggredda jsem se těšil hned po dočtení knihy Dokonalý obchod (Leonardo, 2007). A v pokračování S čím kdo schází mě Alex Drescher rozhodně nezklamal. Nic z toho, proč mě jeho styl tak baví, totiž nedoznalo sebemenší újmy.

Číst článek dál | Diskuze (2) | Přístupů: 10908
Vlk Recenze
Vlk
Eric E. Knight

24. listopadu 2008, Martin Fajkus
Už od dob, kdy vešlo ve známost, že Země není placka a všechny ty zářivé body na noční obloze jsou vlastně vzdálená slunce, fascinuje lidstvo otázka, jestli jsme ve vesmíru opravdu sami, nebo zda-li tam někde venku žijí nějaké další inteligentní rasy. A na odpověď se čeká s nadějí i obavami, protože případní mimozemšťané mohou být stejně tak mírumilovnými posly pokroku a tolerance jako děsivými predátory pohlížejícími na člověka jen jako na další článek potravního řetězce.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 5453
New Space Opera Recenze
New Space Opera
Gardner Dozois & Jonathan Strahan (eds)

18. listopadu 2008, Martin Bedeč
Space opera patří k základním pilířům science fiction, přesto to s ní v jednu chvíli vypadalo bledě, ba dokonce černě, když se hovořilo o jejím skonu. Kamenem úrazu tehdejších prací byla příliš smělá fantazie, která maskovala nedostatečné vědecké pozadí, z něhož příběhy vycházely. Moderní doba plná překvapivých objevů a poznatků spisovatelům na desetiletí podtrhla nohy. Ale byl by v tom čert, aby v ranku science fiction hrála věda druhé housle, a tak nastal obrat, jehož hybným motorem byla opět věda.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 5392
Cesta do Kettari Recenze
Cesta do Kettari
Max Frei

14. listopadu 2008, Zdena Štouračová
Cesta do Kettari je stejně jako Cizinec složena z kratších oddílů, tentokrát ze dvou. I tady je zachován způsob vyprávění děje hlavním hrdinou, Maxem, původem z našeho světa, který po průchodu do paralelní reality udělal závratnou kariéru a stal se jedním z nejvýše postavených příslušníků místní tajné služby.

Číst článek dál | Diskuze (1) | Přístupů: 5071
Koniáš, Vlk samotář Recenze
Koniáš, Vlk samotář
Miroslav Žamboch

10. listopadu 2008, Martin Fajkus
Koniáš. Drtivá většina „normálních“ lidí si na tohle neobvyklé jméno vzpomene tak maximálně v souvislosti s nechvalně známým jezuitským páterem, který v dobách temna pálil na hranicích „kacířské“ knihy, když už nemohl upalovat kacíře. Ale pro čtenáře, kterým učarovala fantasy, je těchto šest písmen mnohem více než jen zapadlou vzpomínkou na léta strávená ve školních lavicích.

Číst článek dál | Diskuze (223) | Přístupů: 7747
Nanebevzetí profesora Eberta Recenze
Nanebevzetí profesora Eberta
Piotr Witold Lech

24. října 2008, Roman Paulík
Svět se sjednotil. Již nejsou suverénní státy, jen regiony, jako třeba Euroregion Polsko, patřící do Sjednoceného Světa. Vládne zde byrokracie, řízená OSN, ale ve světě na hlavu poražených muslimských fundamentalistů vládne neméně silně katolická víra v technologicky vydatně podpořené podobě. Bohatí a loajální žijí pod městskými Kopulemi s řízeným počasím a chudí zase na periferiích a tiše závidí. A do tohoto světa se týmu profesora Eberta podaří vynalézt přístroj, schopný číst, ovlivňovat, a dokonce i projektovat lidské myšlenky.

Číst článek dál | Diskuze (1) | Přístupů: 5244
Velká výprava II., Od moře po ledovce Recenze
Velká výprava II., Od moře po ledovce
Michael A. Stackpole

22. října 2008, Martin Fajkus
Klasická hrdinská fantasy si stále uchovává své osobité kouzlo, takže příběhy plné děsivých válek, krvavých bitev, temné magie, hrdinských činů a nesmiřitelného boje proti zlu a temnotě si najdou i dnes dostatek oddaných přívrženců. Zvláštní oblibě se těší vícedílné cykly, které autorovi umožňují pořádně se „rozmáchnout“, a čtenáři zase strávit více času se svými oblíbenými hrdiny.

Číst článek dál | Diskuze (1) | Přístupů: 5325
Fénix Recenze
Fénix
Michael Asher

17. října 2008, Martin Fajkus
Když se řekne Egypt, snad každý si okamžitě vybaví pyramidy. Tyto jedinečné pozůstatky dávno zaniklého času se už tisíce let tyčí nad rozžhavenou pouští a dodnes budí nejen úžas a obdiv, ale zároveň nastolují spousty otázek. Majestátné jehlany střežené mlčenlivými sfingami však svá tajemství vydávají jen velmi zvolna a neochotně, což však ještě více vábí a provokuje lidskou zvědavost i fantazii k těm nejroztodivnějším představám a teoriím.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4528