Nová Crew pokračuje v super jízdě, Crew2 36/2013
![]() |
Na pultech knihkupectví a komiksových shopů, či lépe u mnohých předplatitelů, už nějakou dobu leží nové číslo Crwe. A co bylo slíbeno, to také čtenáři dostali – pokračování Rex Mundi, úvodní část detektivky z indiánské rezervace a další uzavřený příběh.
Sám Jiří Pavlovský v úvodníku přiznává, že srpnové číslo je
nejnacpanější v dějinách Crwe, a bezpochyby tomu tak nějakou dobu
zůstane, protože takhle nadupané číslo se zatím neplánuje. Srpnová Crew
je totiž téměř od první až do poslední stránky výlučně vyplněna
obrázky slibovaných komiksů. Jediné, co tady paradoxně vypadá navíc, je
úvodník s obsahem a nabídka předplatného.
I toto super zjištění může mít slabou stránku. Je sice fajn, když Crew
přináší pouze a jen komiksová okénka, ale na druhou stranu může být pro
některé čtenáře zklamáním, že si nepřečtou těch pár odstavců
povídaní o daném komiksovém příběhu v podání Jiřího Pavlovského,
který se této role dobře zhostil v minulém čísle. Informace, jež by
přidaly ke komiksové stránce něco navíc, tu chybí.
Utínání hlav jako první v pořadí
Za prvním komiksovým příběhem se skrývá Anita. Nelítostná sexy kočka,
libující si v likvidování démonů, která je nyní na důležité misi.
Jenže peklo má nové vedení, a tak začínají platit nová pravidla a
Anitina mise musí neprodleně nabrat jiný směr. Od teď se už nebude
vyplácet odměna za hlavu, jak tomu bylo dřív, ale bude se dostávat provize
za velikost a váhu každé hlavy. To znamená nezabíjet žádné prďoly.
Výplod argentinské dvojice umělců se nese na stejné vlně jako předchozí
crossover Batmana a Loba. Je to šílené, vtipné, akční, zkrátka správně
ujeté. Bratři Bobillové, z nichž jeden si vzal na starost scénář a
druhý kresbu, se s tím moc nepárali. Vymysleli jednoduchou zápletku, která
staví na zmíněném vtipu a šílenosti.
Je až s podivem, jak může fungovat příběh, jenž má za cíl zmapovat
cestu jedné dívčiny s koněm (který asi moc žral steroidy), stínající
hlavy čemukoliv na potkání. Právě ona rubačka tomu dává správný drajv,
bez něhož by si čtenář Anitu vůbec neužil.
Rex Mundi pokračuje a Skalpy začínají
Po objevení mrtvé ženy se vydává doktor Sauin?re pro pomoc za rabínem
Albertem. Vypadá to, že hlavní roli začala hrát magie, možná že někdo
chtěl dokonce stvořit homunkula. Věci nabírají špatný směr a Sauni?re se
obává nejhoršího.
Pokud to tak půjde dál, čtenáři uvidí na obrázcích pouze černé
obrazce. Vypadá to totiž, že Rex Mundi bude s každým dílem ponuřejší a
temnější. Arvid Nelson scénářem buduje atmosféru, jež houstne a houstne,
a umocňuje ji i kresba Erika J. Rex Mundi sice ani této části nijak
neexceluje, co se týče akce, ale dokáže čtenáře dostat silnou
příběhovou linií. Oproti předchozímu dílu je však napínavější a
člověka vede k přesvědčení, že v tom dalším už se dočká nějakého
pořádného zvratu.
Oproti tomu Skalpy akcí jenom srší. Scénárista Jason Aaron a kreslíř R.
M. Guéra čtenáře zavedou do indiánské rezervace Prérijní růže, kterou
obývají Siouxové. Děj se točí okolo postavy Zlého koně, indiána, jenž
vyprovokuje v baru rvačku a dostane se tak do spárů velkýho kápa Rudý
vrány, který má neoficiálně pod palcem celou rezervaci. Od nynějška mu
Zlý kůň bude dělat služebníka všeho druhu tak, jak měl přesně
v plánu…
Už samotný začátek Skalpů je nabitý akcí. Pěsti buší do obličejů,
kulky lítají vzduchem. A do toho všeho je zapleten Zlý kůň, jenž
představuje postavu antihrdiny, kterého lze na jednu stranu milovat
i nesnášet. Právě to, že jeho pohnutky zatím nejsou známy, dělá první
díl Skalpu o to zajímavější. Brutální chování většiny obyvatel
rezervace podtrhuje surová – místy naopak detailně zpracovaná – kresba
a skvěle se hodí k celkové koncepci příběhu. Čtenáři se dočkají
nejenom pořádných bitek a přestřelek, ale také jednoho překvapení, jež
skvěle ukončuje první část Skalpů.
- Crew2 36/2013
- Crew, 2013
- překlad: různí
- obálka: R. M. Guéra
- 74 stran, 149 Kč (v e-shopu Fantasye již za 134 Kč)